Kotimaa

Matkailuyritykset pitävät hyvää huolta asiakkaistaan ja työntekijäistään, mutta paikallisten ihmisten näkökulma voi jäädä helposti taka-alalle Kuva: Sirkku Rautio

Paikallisten ääni kuuluu heikosti matkailussa

Vain murto-osa matkailuyrityksistä kerää aktiivisesti palautetta paikallisilta asukkailta. Kansainvälistä matkailua edistävä Visit Finland kannustaa yrityksiä kehittämään vuoropuheluaan lähiyhteisöjen kanssa, sillä se vahvistaa sekä matkailuelinkeinon hyväksyttävyyttä että asiakaskokemusta.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Kestävä matkailu ei rakennu vain ympäristöteoista.

Sosiaalinen kestävyys, kuten vuorovaikutus paikallisten asukkaiden kanssa, on myös olennainen osa kokonaisuutta. Siitä huolimatta vain noin kymmenen prosenttia Sustainable Travel Finland -ohjelmassa (STF) mukana olevaista yrityksistä ilmoittaa järjes

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä